ההבדל הגדול הוא באיכות הסוכר ולא בכמות הסוכר

כיצד יתכן שמומלץ לשלב פירות במהלך דיאטה? וממש לא רק בדיאטה!

25.07.2016 מאת: שלומי ואזנה

כולנו מודעים לעובדה שבפירות ישנם הרבה מאוד סוכרים ביחס למאכלים אחרים. העניין הוא שכשאנשים שומעים את המילה "סוכר", ישר זה מתרגם אצלם בראש ל"קלוריות" ו"עודף משקל". אז בואו קודם כל נפריך את השמועה הלא נכונה הזאת בכל הנוגע לסוכר, פירות ועלייה במשקל.

סוג הסוכר שבפירות טריים

ראשית, זה לא שבפירות אין סוכר, בהחלט יש. אבל ההבדל הגדול הוא באיכות הסוכר ולא בכמות הסוכר. אני לא אכביר במילים ואסבך אתכם עם מונחים מקצועיים כמו "אינדקס גליקמי", אבל בהחלט כדאי לציין שישנה חשיבות גדולה לסוג המזון שמכיל סוכר. הדבר בא לידי ביטוי במשך הזמן שהסוכר שנמצא באותו פריט מזון, נשאר בדם. במקרה של פירות טריים, בהנחה שהאדם שאוכל אותם הינו אדם בריא, הדבר לא ישפיע על רמת הסוכר בדם שלו לאורך זמן. הסוכר שבדם יצא ממנו במהירות רבה. עד כאן בכל מה שנוגע לסוכר, שהוא בהחלט החלק הפחות בריא בפרי. אבל כמו שראינו מכיוון שהוא איכותי, הוא לא גורם לנזק בריאותי או לעלייה במשקל.

 

מים, מים, מים, הו מים בששון

כעת נעבור למרכיב העיקרי של הפירות - מים! כן, כולם יודעים לדקלם בגאווה שאבטיח מכיל 90 אחוז מים. אז בואו תשמעו משהו שאולי יפתיע אתכם. רוב הפירות, לא רק האבטיח מכיל כמות דומה של מים. כמעט כל הפירות הטריים עשויים להכיל בין 80% ל-90% מים. עכשיו, אם במקרה יצא לכם לעשות דיאטה מתישהו במהלך חייכם, אני בטוח שהדיאטן או הדיאטנית שלכם סיפרו לכם על חשיבות שתיית מים מרובה במהלך היום. ההמלצה שונה בין גברים לנשים, אבל בואו נגיד שבערך 3 ליטר מים ליום זאת צריכת מים טובה. כל משקה או מאכל שמכיל מים בהחלט ניתן לחשב אותו כחלק מהצריכה היומית. כולל שתיית קפה, תה, בירה וכמו שאתם יכולים לנחש - גם אכילת פירות. וגם ירקות, אם כבר מדברים על מאכלים שמכילים מים.

אם במקרה שאלתם את עצמכם למה ישנה חשיבות כל כך גדולה לצריכת מים במהלך דיאטה ובכלל, אז בקצרה הנושא הוא - ניקיון ופעילות תקינה של הגוף. מערכת הדם שתפקידה להזרים לכל התאים בגוף את החומרים שפורקו מהמזון שצרכנו. גם הדם מכיל כמות גדולה של מים בערך 50% לצורך פעילות תקינה. דבר נוסף הוא פינוי פסלות מהגוף באמצעות שתן. בנוסף ישנם דיאטנים שממליצים על צריכת מים גם בשביל לקבל תחושת שובע, אבל חשיבות נושא זה פחותה בהרבה לעומת אלה שציינו קודם לכן.

 

יתרונות בריאותיים נוספים

כל זה ואפילו לא דיברנו על היתרונות הבריאותיים שפירות טריים מסוגים שונים מכילים. אינספור ויטמינים, נוגדי חימצון, סיבים תזונתיים (בעיקר בקליפות) ועוד מינרלים רבים שתורמים לפעילות תקינה של הגוף. הסיבים התזונתיים שבפירות תורמים רבות למערכת העיכול ואף לתחושת שובע.

לסיכום, פירות טריים מספקים לנו מגוון גדול של ויטמנים, מים.למרות שהפירות מכילים סוכר, הסוכר הינו איכותי שיצא מהגוף במהירות ולאדם בריא לא יגרום לעלייה במשקל. להיפך! אם נחשב את סך כל היתרונות שביפירות, כולל המים הויטמינים והסיבים התזונתיים, ניתן להגיד כי אכילת פירות מומלצת במהלך דיאטה. וכן, גם למי שלא עושה דיאטה!


כותב המאמר שלומי ואזנה שעוסק בתחום הפירות למעלה מ-5 שנים ובעל עסק למשלוחים של מגשי פירות מעוצבים - אמן הפירות

© כל הזכויות שמורות ל-Vegan-Friendly

עוצב בהתנדבות ע"י ברק לאונרד, הראל לוי    נבנה ע"י בזיליקום גידול אתרים

אתר זה אינו תומך בדפדפן אינטרנט אקפלורר 7

עם זאת, תוכל לעדכן את הדפדפן שלך לדפדפן מודרני בקלות על ידי לחיצה על אחד הלינקים הבאים

Chrome Firefox Opera