מחסור קל בויטמין B12 לא יורגש בגופנו ולרוב לא יגרום לתסמינים, דמיינו תהליך שקט שמתקיים בגוף ואינו משאיר סימנים. אך אם לא נהיה עם האצבע על הדופק, ונגיע לחוסר ניכר בויטמין B12..הדבר עלול להיות חמור ומסוכן לתפקוד תקין של הגוף.

כך תשפרו את ספיגת ויטמין B12 בגופכם

07.03.2021 מאת: ויגן פרנדלי

הוא אחד הויטמינים החשובים ביותר לתפקוד תקין של הגוף, ומשתתף בתהליכים רבים המתקיימים בו. התרומה של B12 לגופנו רבה ולכן חשוב לשמור על רמה תקינה שלו. 

ויטמין B12 – כל מה שחשוב לכם לדעת:

בעבר, נהוג היה לחשוב שצמחונים וטבעונים עלולים לסבול ממחסור של ויטמין B12 בשל העובדה שהוא נוכח  בעיקר במזונות מן החי. אבל בשנים האחרונות הבינו שממחסור של ויטמין B12 יכולים לסבול גם אוכלי בשר, בעיקר בשל בעיות ספיגה, נטילת תרופות מסוימות או בשל מחלות שונות, בעיקר במערכת העיכול. לגיל יש גם השפעה על יכולת הגוף לספוג את הויטמין, ומשום כך, האקדמיה הלאומית לרפואה בארה"ב, ממליצה באופן גורף לאוכלוסייה מגיל 50 ומעלה, לצרוך ויטמין B12 באמצעות תוספי תזונה או מזון מועשר בויטמין B12 (1). 

כאמור, המקורות התזונתיים העיקריים ל-B12 הם מזונות מן החי, אמנם, אפשר למצוא אותו גם במזונות מן הצומח, כמו אצות, אך רובן מכילות נגזרת לא פעילה של ויטמין B12, שגוף האדם אינו מזהה ואינו סופג. מזונות אחרים מן הצומח כמו טמפה או פטריות שיטאקי יכילו כמויות זניחות של B12 שאינן מספקות את הצריכה היומית הנדרשת (2).

מאנמיה ועד מצב רוח ירוד – כך משפיע עלינו מחסור בויטמין B12 

מחסור קל בויטמין B12 לא יורגש בגופנו ולרוב לא יגרום לתסמינים, דמיינו תהליך שקט שמתקיים בגוף ואינו משאיר סימנים. אך אם לא נהיה עם האצבע על הדופק, ונגיע לחוסר ניכר בויטמין B12, הדבר ילווה בהופעת סימפטומים כמו : חולשה כללית ועייפות, ירידה בזיכרון ובריכוז, הפרעות במערכת העיכול, השפעה על מצב הרוח ועוד. (1) ככל שהמחסור בויטמין B12 יהיה מתמשך,  הדבר עלול להיות חמור ומסוכן לתפקוד תקין של הגוף. לכן, חשוב מאוד לעקוב אחר רמה תקינה של הויטמינים בגוף. לא כדאי לחכות עד להופעת סימפטומים, אפשר לגלות אם קיים מחסור בויטמין B12 באמצעות 2 בדיקות פשוטות: בדיקת דם או בדיקת שתן ייעודית המכונה בדיקת MMA.  

כיוון ש-B12 הינו ויטמין מסיס מים, עודפים מופרשים בשתן ובצואה ולא נאגרים בגוף, אנשים רבים נוטלים תוספי ויטמין B12 כדי לספק לגוף את הצרכים הפיזיולוגיים שלו וגם על מנת להימנע ממחסור.

ההבדלים בין תוספי B12

בעולם תוספי התזונה קיימים שני סוגים עיקריים של תוספי B12: הסינתטי – ציאנו קובלמין והטבעי – מתיל קובלמין. ציאנו קובלמין היא מולקולה מלאכותית, וכדי שתהיה זמינה לספיגה במערכת העיכול היא אמורה לעבור תהליך של המרה בגוף. בשל סיבות שונות, חלק מהאוכלוסייה לא תצליח לבצע תהליכי המרה אופטימליים בגוף, ולכן רבים שנוטלים את הגירסה הסינתטית, יסבלו ממחסור בויטמין B12 משום שהם לא יספגו כראוי את הויטמין. הגירסה הטבעית – מתיל קובלמין – לא דורשת מהגוף תהליכי המרה ונספגת כמות שהיא, ולכן היא פעילה וזמינה ביולוגית (3).

בנטילת ויטמין B12 חשוב לשלב חומצה פולית בנגזרת טבעית ופעילה, על מנת לשפר את תהליך הספיגה בגוף וגם בשל העובדה ששניהם משתתפים בתהליך ייצור תאי דם חדשים ומונעים אנמיה.

תוסף ויטמין B12 מתיל קובלמין – טבעי ונוח לשימוש מבית אקוסאפ 

ויטמין B12 הוא חיוני לתפקוד תקין של הגוף. הורסיה הטבעית שלו – מתיל קובלמין - נספגת בקלות, לא דורשת תהליכי המרה, וזמינה ביולוגית לצרכי הגוף. זו הסיבה שחברת אקוסאפ החליטה לייצר את התוסף הטבעי B12 MAX ACTIVE מסוג מתיל קובלמין, שאף מכיל חומצה פולית טבעית – השילוב של השניים הכרחי למניעת מחסור של ויטמין B12 ולשיפור תהליך הספיגה בגוף. 

סיכום יתרונות – ויטמין B12 MAX ACTIVE מתיל קובלמין 

  • B12 MAX ACTIVE מסוג מתיל קובלמין ולכן אינו צורך המרה של הויטמין בגוף. 
  • מכיל נגזרת פעילה של חומצה פולית טבעית (Methyl-Folate) לניצול מירבי בגוף האדם.
  • מכיל קבוצות מתיל – רכיבים חשובים המשתתפים בתהליכי המתילציה בגוף.
  • אינו מכיל חומרים משמרים, ממתיקים מלאכותיים, סוכר ו/או שאר אלרגניים.
  • אינו מכיל חומרים המעכבים את ספיגת הויטמין אל מחזור הדם.
  • נוח לשימוש, למתקשים בבליעת כדורים
  • בטעם פטל טעים.

ויטמין B12 MAX ACTIVE  ומוצרים נוספים ניתן לרכוש באתר או דרך מוקד השירות 1801-226-226 וכן בבתי טבע ומרקחת וברשתות הפארם. 

מקורות:

- האם אפשר לצרוך ויטמין B12 מן הצומח? (weizmann.ac.il)

 

- https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminB12-HealthProfessional

- Intestinal absorption and concurrent chemical changes of methylcobalamin. K Okuda, K Yashima, T Kitazaki, I Takara/ J Lab Clin Med.1973Apr;81(4):557-67.

 

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע בו אינו התוויתי, הוא לא מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. נשים בהיריון, מניקות, ילדים ואנשים הנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

*בשיתוף אקוסאפ

© כל הזכויות שמורות ל-Vegan-Friendly

אתר זה אינו תומך בדפדפן אינטרנט אקפלורר 7

עם זאת, תוכל לעדכן את הדפדפן שלך לדפדפן מודרני בקלות על ידי לחיצה על אחד הלינקים הבאים

Chrome Firefox Opera